Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

20 Januari 2013 | Thailand, Chiang Rai

Bijna 2 weken zitten we nu in Noord- Thailand. Weer heerlijk Thais eten, fijne massages en en natuurlijk weer heel veel tempels. We doen het rustiger aan en verkassen minder vaak. Na 12 jaar waren we weer in Chiang Mai terug. Het is in die tijd veel drukker geworden; veel meer verkeer en toeristen. Maar als je een paar kilometer uit het centrum fietst zie je opeens geen toerist meer en zit je midden op het plattenland. We hebben oa. een bakkerij en snoepjesfabriek bezocht. Kay heeft op een basisschool nog wat Engels gegeven. Ook voor de 3de keer een Thaise kookcursus gedaan; zo wordt het misschien nog wat met ons Thais koken.

Twee uur bussen bracht ons naar Lampang. Loungen langs de rivier en leuke avondmarkt; haast geen Westerse toeristen en nog echt Thaise prijzen. In een tempel hebben we geluksbriefjes getrokken. Jacq had nr. 15; alles zal lukken en ze krijgt al het geluk. Kay moet met nr. 5 voorzicht zijn en dan komt uiteindelijk alles goed. Ook moest hij een offer brengen; natuurlijk gedaan. En nu maar hopen dat het blijft werken!

De afgelopen vijf dagen verbleven we aan de rand van Chiang Rai. Als je de homestay uitloopt kom je meteen in het rijstvelden terecht. Mooie natuur, leuk scooteren naar de hot springs, olifantenkamp, door “hilltribe dorpjes” en langs een bijzondere witte tempel. Tijdens het scooteren kwamen we nog langs een Thais feestje in de buitenlucht. We werden uitgenodigd en hebben met de Thai gedanst. Omdat ze ons steeds (sterke) drank bijschonken zijn we maar wel weer op tijd weggegaan. Met Canadezen hebben we nog een uitstapje gemaakt naar de Golden Triangle; het kruispunt van Birma, Laos en Thailand. Wel bijzonder om eens te zien maar bleek uiteindelijk voornamelijk toch niet meer te zijn dan een shoppingparadijs met heel veel nep merkartikelen. En weer een illusie armer; de monniken lopen nu ook met allerlei materiele zaken zoals bijv. een Ipad.

Vandaag vliegen we naar het Zuiden van Thailand. Kay gaat op Koh Tao proberen zijn Rescue Diver diploma te behalen.

• 20 Januari 2013 - 01:15

Marieke:

Dat klinkt goed: rustiger aan doen in Thailand. Geniet van het mooie weer en alle leuke dingen die jullie daar beleven. Het lijkt me bijzonder om weer terug te zijn op een plek waar jullie eerder zijn geweest.
    Bedankt voor jullie kaart, erg leuk!
    x

• 20 Januari 2013 - 13:28

Marika:

Hallo lieve globetrotters, Thailand blijft leuk hè? Geniet ze! Gisteren in Grou was het Wk klunen...heel grappig evenement Sicco was 4e xxx

• 20 Januari 2013 - 18:27

Karen K:

hallo lieve mensen,

wat leuk om te zien dat jullie mijn naamgenoten ook hebben bezocht. Ik oefen nog steeds voor zo'n lange nek, maar geloof niet dat het ooit nog gaat lukken.
    Als je naar het zuiden gaat kan ik je kao sok aanraden, alleen opletten waar je gaat overnachten. er is daar veel oude, niet onderhouden troep. maar gelukkig ook veel moois. Verder is Ko Radja echt super als eiland om even helemaal niets te doen, maar wel lekker snorkelen en duiken.

Veel plezier
    Groet van Karen

• 21 Januari 2013 - 10:16

Yvette L:

Elke keer is het weer afschuwelijk om te lezen wat jullie nu weer allemaal mee hebben gemaakt..
    Wij staan hier tot onze knieën in de sneeuw en jullie heerlijk in korte broek en een petje voor de zon. Bah. ;-)
    Wat maken jullie er weer een mooie vakantie van!!
    Doe ze daar allemaal de groeten vanuit een koud, wit en koud NL. Have Fun!
    Groetje, Yvette Landsman