Brisbane en de Red Rock center - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Brisbane en de Red Rock center - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Brisbane en de Red Rock center

Door: jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

23 December 2012 | Cook Eilanden, Rarotonga

Brisbane is niet een stad die je perse gezien moet hebben. Maar na ruim 3 weken Pacific eilanden was het wel eens fijn om weer in een stad te zijn. In de supermarkt keken we onze ogen uit na het beperkte assortiment op de eilanden. En we waren weer blij om de kangeroo’s en koala’s weer te zien, al was het maar in een dierenpark.
Na een paar dagen stad vlogen we naar Centraal Australië. We hadden 40 graden Celsius verwacht maar het was “cool” voor de tijd van het jaar met zo’n 34- 36 graden. Gelukkig maar! We hebben het bij Uluru (Ayers Rock) en de Katja Tutja (de Olga’s) wat makkelijke wandelingen gedaan want bij die temperaturen en een droge lucht moet je toch oppassen voor uitdrogen. Ook hebben we geoefend met boemerang gooien en speerwerpen en uitleg gekregen over het nut van de plantjes in de woestijn. We liepen ook continue met ons “malle appies” op. Zo hebben we onze mallotige petjes genoemd want het ziet er toch eigenlijk niet uit.
Op zo’n 350 kilometer van Uluru hebben we midden in de Outback geslapen in een safaritent. Ook een ervaring. Het was er erg stil want geen Australiër die er in die hitte heengaat, maar wie waren er wel….. natuurlijk nog 2 Nederlanders en dat was het dan wel.
Centraal Australië eindigde in Alice Springs. Kay ging op zoek naar de Aboriginal art die voor Jacq vaak niet meer was dan massaproductie stippenkunst. We hadden weinig tijd want onze B&B eigenaar, een enthousiaste voormalig Oost-Duitser , propte ons vol met tips waardoor we tijd te kort kwamen. Na een dagje door de canyon en een plons in het zwembad gingen we weer op pad met nog een last-minute aanrader. We hadden er langer kunnen blijven!
En waar zitten we met Kerst…ergens tussen de wijnstreek en de bossen van Zuid-West Australië! Temperatuur verwacht zo’n 30 graden. Fijne Kerstdagen!

• 23 December 2012 - 15:30

Mam En Papa:

Wat een verblijf daar in de Outback. Ja, het lijkt mij ook dat het in de woestijn erg stil moet zijn. Geen verkeer, geen vliegtuigen en vaak ook geen wind. En wat moeten de sterrennachten mooi zijn.
    Brisbane was in mijn tijd (1955) een tuinstad maar inmiddels een miljoenenstad. Vooral veel gepensioneerden uit het zuiden van Australië verblijven er,

Veel plezier,

Mama en Papa

• 23 December 2012 - 15:44

Martin En Nelleke:

Hoi Kay en Jacky, wat een prachtige indrukwekkende reis weer, leuk om jullie op deze maniertoch een beetje te kunnen volgen, aan jullie glunderende koppies te zien wordt ervan genoten! Vanuit grijs en grieperig Hoofddorp heel fijne warme feestdagen gewenst! Veel liefs en no worries.Martin en Nel

• 23 December 2012 - 15:58

Dirk:

Cheers mate, awesome mate, let a scheet mate, stip your art mate.
    Hee malle appies, jullie zien er goed uit en ik denk zeker te weten dat het leuk bij jullie is.
    Ditte en ik hebben vakantie nu en het is helemaal geen winterweer, maar gewoon nat met buien.
    We vinden veel troost onder de kersenboom waar de lichtjes hun lichttherapeutisch kerstwerk doen.
    Maar een winterzonnetje, dat zou ook fijn zijn. Voor eerste kerstdag hebben we kangaroo biefstuk in een zacht gedresseerde koalasaus op het menu staan. Zijn we toch nog een beetje 'down under'.
    Veel lol verder met zijn tweetjes.
    Liefs Dirk.

• 23 December 2012 - 20:31

Paassen:

welcome to paradise!!

groetjes monique , robert en de kids