Rarotogna (Cook Island) en Tahiti - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Rarotogna (Cook Island) en Tahiti - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Rarotogna (Cook Island) en Tahiti

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

15 December 2012 | Cook Eilanden, Rarotonga

Vanuit Paaseiland hadden we een stop-over op Tahiti omdat er maar 1x per week een vliegtuig vanuit die kant naar Rarotogna gaat. Tahiti klinkt misschien paradijselijk en dat is het ook wel ten delen maar niet zoals de andere eilanden waar we zijn geweest. Kay heeft er nog wel leuk gedoken naar een klein vliegtuigje in de lagune.

Welcome in Paradise! Dat zei de douanier bij aankomst op het vliegveld van Rarotogna (een van de Cook eilanden). Wij waren nog een beetje sceptisch en zeiden “we hope so” waarop hij antwoordde “I’am sure” .

Ons huisje, een bungalow op 2 minuten lopen van het mooiste strand van het eiland, was niet meteen het paradijs. Er was recentelijk met insecten killer gespoten want alle kastjes zaten vol met omgekomen insecten. Maar na een schoonmaakactie voelden het echt als ons thuis voor een kleine week. Met een heerlijke veranda en gratis huisdieren (veel kippen, een varken met 8 biggetjes en een hoop honden) was het een gezellige boel.

Het is allemaal lekker makkelijk op Rarotogna. Je hebt twee bussen die rond het eiland gaan: een clockwise en een anti clockwise. Verdwalen kun je er niet. Met een scooter is het leuk rond toeven; moet je alleen wel je rijbewijs “halen” (lees met je autorijbewijs een motorrijbewijs kopen) op het politiebureau.

De week vloog voorbij met oa. snorkelen, duiken, safari tour, scooteren, de huisdieren voeren, spelletjes spelen (scrabble, klaverjassen en yahtzee), bezoeken plaatselijke bierbrouwerij, ukulele bouwer, lokale markt (kay heeft er vliegende vis gegeten) en een merkwaardige likeurmaker (had ze huis verbouwd om oa. bananenport te maken). We hebben ook 2x heerlijk gegeten bij een Vietnamees/ Aziatisch restaurant. Was echt top. De laatste avond kwamen we er achter dat we bij “de bekendste chef” van Rarotogna hebben gegeten die daar net een 3de restaurant was begonnen.

En nu…zitten we inmiddels in Australië. Volgende keer meer….

• 15 December 2012 - 10:34

Mama En Papa:

Lijkt mij ideaal om daar wat langer te verblijven. Voor mijn eigen eten zorgen op mijn eigen boerderijtje!

P&M

• 15 December 2012 - 10:57

Jacky En Kay:

Ja, dat dachten wij ook. Leuk om oud(er) te worden. Groenten groeien daar ook goed. Alleen jammer dat orkanen roet in het eten kunnen gooien!

• 15 December 2012 - 12:11

Pim:

Ha Kay en Jacq, kia ora(na),

Het ziet er weer allemaal fantastisch uit. Ik wil die kant ook zeker eens uit. Lekker relaxen op prachtige eilanden. Jullie trip naar Paaseiland was verrassend. Nu in Australië: bekend terrein!

Geniet er maar lekker van saampjes en maak nog veel mooie foto's!!

Groetjes, Pim

• 16 December 2012 - 11:25

Annemarieke:

Wat zien jullie er gelukkig en ontspannen uit!

• 16 December 2012 - 19:31

Karen :

Wat ziet het er allemaal goed uit. Krijg steeds meer zin in onze trip.
    Liefs karen en hans

• 17 December 2012 - 11:04

Monique Robert En De Kids:

Geniet ervan!!

En vanuit het natte Diemen wensen we jullie alvast prettige feest dagen.
    groetjes

• 19 December 2012 - 08:46

Marika:

Lieve Kay en Jacqueline,

Wat is het toch leuk om jullie te volgen ! Gisteren toevallig jullie kaart ontvangen uit tahiti, bedankt daarvoor! Heerlijk hoor dat reizen, geniet ervan! In Nederland geen echte spannende dingen, behalve dan dat heel het land in rep en roer was vanwege het redden van een walvis.........

Dikke knuffel Marika, Gillian, Sicco

• 20 December 2012 - 10:37

Dick:

Hallo daar!

Alles kits? Mooi zo.
    Volg jullie blog natuurlijk, maar heb nu een nieuwtje van hier waarvan ik dacht dat het de dag van Jacq. extra glans kan geven: we hebben de hoger beroepszaak van DT bij de Centrale Raad gewonnen! De Raad verwees naar het akkoord over aanpassing werktijden aan de ene kant en verwees het argument dat de uren tussen 36 en 48 ook betaald zouden moeten worden, naar de prullenbak met de overweging: dat is aan te merken als een verzoek terug te komen op de salarisbetalingen toentertijd. Een dergelijk verzoek wordt marginaal getoetst en daartoe dienen nieuwe feiten aangedragen te worden. Daarvan is geen sprake, dus beroep afgewezen.
    Kon ook haast niet anders, maar je weet het nooit.

Zo zie je maar: wij maken ook heus wel iets mee. Niet zo geweldig als jullie natuurlijk, maar ik denk dat jij (Jacq.) dit nieuwtje wel weet te waarderen.

Hartelijke groeten,

Dick