Moorea - Reisverslag uit Moorea, Frans Polynesië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Moorea - Reisverslag uit Moorea, Frans Polynesië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Moorea

Door: Jacq & Kay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

27 November 2012 | Frans Polynesië, Moorea

Het land van de ananassen. Hier gebracht door James Cook. Later bracht hij ook papaja naar het eiland. Hebben wij mooi profijt van want het is nu fruitseizoen!
De Fransen hebben ervoor gezorgd dat we hier dagelijks heerlijke baguettes eten. Alleen zijn wij zoveel witbrood niet gewend dus het resultaat mag zich laten raden.
Moorea is ook het eiland van de haaien in allerlei soorten. Kay heeft er veel gezien tijdens het duiken. Zelfs Jacq heeft haaien gezien tijdens het snorkelen; tot wel 2,5 meter citroenhaai. Dat is de 1e keer wel even schrikken.
Hoogtepunt van het eiland zijn de pijlstaartroggen. Onderwater lopen in de lagune, met een helm op en de roggen aaien. Ze zijn heel zacht, nieuwsgierig en vriendelijk. De staart is echt indrukwekkend en kan dodelijk zijn maar deze wilde roggen zijn mensen gewend.
Jacq heeft 2 ochtenden les gehad in Polynesisch dansen. Best lastig, alle bewegingen hebben een betekenis; een soort gedicht. Dat vinden we ook interessant aan de Polynesische cultuur. Niet alleen dansen heeft een betekenis maar ook de tattoos (hele familie geschiedenis) en de beelden.
Moorea is voor ons een van de mooiste eilanden die we hebben gezien; ruige natuur, grillige vulkaankraters, azuurblauwe zee en vriendelijke mensen. Minpuntjes; het is 21 uur vliegen en een kleintje pils kost 4,25 euro.

• 27 November 2012 - 09:25

Astrid:

Wow, ziet er super uit!! En je weet het: 1 biertje staat voor 3 bruine boterhammen:-)...
    Geniet er lekker van.

Groeten;
    Astrid

• 27 November 2012 - 11:57

Marianne:

Indrukwekkend allemaal. Leuke foto's.
    liefs

• 27 November 2012 - 18:17

Dirk:

ha vrienden,

dat klinkt naar meer. Ik zou me niet druk maken over de bierkosten, nadat jullie zo eerlijk zijn geweest je 'over the very top' reisbudget aan me te openbaren. Ik zie nog graag een filmpje van het dansen van Jacq en ook het filmpje van haar familie en levensverhaal dat ze op haar billen heeft laten tatoueren :)
    Veel plezier nog, liefs van Dirk HAAAAAI

• 28 November 2012 - 09:44

Yvette L.:

WAUW!!Veel plezier, de start is goed zo te zien!
    Gr. Yvette

• 28 November 2012 - 17:07

Marieke:

Wiehoe!! Jullie eerste bericht van wat alweer een onvergetelijke reis gaat worden. Het ziet er geweldig uit, leuk dat jullie ons op deze manier laten meegenieten!

Liefs Marieke

• 28 November 2012 - 22:31

Marika:

Ik ben jaloers........wat fantastisch die haaien...en wat een prachtig eiland en mensen.....geniet ze!!! Hele dikke knuffel ook namens Gillian en Sicco xx

Tags: Moorea