Zuidwest Australie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Zuidwest Australie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Zuidwest Australie

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

31 December 2012 | Australië, Kalgoorlie

Met op de radio de top 1000 “Greatest Hits Ever” toeren wij sinds ruim 1 week door Zuidwest Australië. Soms honderden kilometers niets behalve bijzondere brievenbussen en “roadhouses”. In zo’n “roadhouse” kwamen we een Nederlandse meisje tegen die daar aan het werk was om haar vakantie te verdienen. Wij kochten een pie. Die kunnen hier heel lekker zijn maar deze was echt vies, leek wel bedorven. Haar reactie “ik eet hier niets; soms ligt het wel 8 uur in de vitrine” . Nou lekker dan! Ze had deze afgelegen plek gekozen (in de wijde omtrek van 200 kilometer geen echte plaats) omdat ze dan geen geld kan uitgeven. Je moet er wat voor over hebben!

Onderweg hebben wij wijnmakers (Margret River), hertenboerderij (vandaar lekker hertenbiefstuk met Kerst), bierbrouwerij, kaasboerderij, dierentuin, hele mooi stranden, zoutmeren en bossen (met “tree top walk”) bezocht. We hebben “berries” geplukt en ons tegelijkertijd helemaal vol gegeten met onze favoriet de “BoysenBerry”. Kay heeft gedoken bij het wrak de HMAS Perth. We zaten toen in een hele mooie farmstay (in de jaren 50 een oude winkel) met scharrelkippen en weilanden vol koeien. Om 1 reden zouden we er niet willen wonen; vliegen! Dachten we dat ze aanwezig zouden zijn in Centraal Australië maar hier hebben we er veel meer gezien.
Even buiten Esperance heeft een echtpaar in het niets de originele Stonehenge (zoals het geweest moet zijn) exact nagebouwd maar dan van graniet. Hoe kom je op het idee?! Die dag eindigde met kangoeroes op het strand, Lucky Bay. Echt heel mooi en leuk!

Inmiddels zitten we in een oude, nog werkende, mijnstad. Met de grootste open mijn (de super-pit) van de wereld. Indrukwekkend! We hopen dat we daar vandaag nog een tour kunnen doen. Vanavond Oud & Nieuw geen vuurwerk hier ivm brandgevaar. We hopen überhaupt dat we 12 uur s’nachts halen want meestal liggen we al tegen 10-en te pitten.

Alvast een heel fijn, leuk en gezond 2013 gewenst!

• 31 December 2012 - 09:10

Papa En Mama:

Weer een interessant verhaal. Dat van die kangaroos op het strand had ik nog nooit gehoord. Die zijn daar zeker door de toeristen naar toe gelokt.

Kijken uit naar jullie volgende belevenissenl.
    P&M

• 31 December 2012 - 11:31

Paassen:

Wat is het fantastisch!!

De beste wensen voor 2013!!!

groetjes van Robert, Monique en de kids

• 31 December 2012 - 14:07

Dirk:

Hi vliegenvangers, grappige fotoos!

Bij jullie is het al 2013 verwacht ik en ik wens jullie een mooi jaar toe.
    Ik zou zeggen, neem eens wat meer tijd voor vakantie :)
    Vanavond gaan wij O&N vieren bij A&M, jullie welbekend.
    P&E komen ook, misschien word ik wel dronken. Er is een slaapplek voor D&D
    geregeld.

Liefs vanuit H. te NL.

Dirk

• 31 December 2012 - 18:04

Marika :

Hallo lieve Kay en Jacqueline,

Het is hier nog 31 december 2012 18.00 uur, wij gaan straks naar Pllek in Amsterdam Noord een alternatief oud en nieuw vieren....lekker met zijn tweetjes...

Jullie en zien wel weer een hoop leuke dingen zeg! Geniet ze en gelukkig nieuwjaar!! Komen jullie als jullie weer thuis zijn een alternatieve kerst vieren ????
    Hele warme knuffel van Marika [ en Sicco & Gillian natuurlijk]

• 02 Januari 2013 - 14:25

Astrid:

Happy Newyear !!!!
    Looking Good at Molly's Farm!!!!

Wat een schattige kangaroo op het strand; was ie aan afkoeling toe:-)??

We gaan 21/1 een beetje dichter bij jullie zitten; we gaan een weekje naar Gambia. Ook even de zon opzoeken.

Geniet van de rest van de reis!
    And no more pie!!!

• 07 Januari 2013 - 13:43

Eva:

Lieve Jacky en Kay,
    Allereerst een heerlijk 2013 toegewenst. En dat is al goed aan het lukken zo te zien. Wat een heerlijke reis maken jullie weer. En wat een mooi foto's. Echt super. Hoe krijg je het allemaal geregeld? Jullie zitten echt geen minuut stil. Prachtig hoor, al die natuur boven en onder water. Geniet nog lekker van de tweede helft.

Liefs van Eva.