Zuidwest Australie 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Zuidwest Australie 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Zuidwest Australie 2

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

10 Januari 2013 | Australië, Perth

Helaas de open mijnpit tour was vol. Sowieso waren veel attracties dicht dus uiteindelijk hebben we een tour gedaan door het laatste, nog werkende, historisch “brothel” van Kalgoorlie. De tourleider was de “madame” van het huis en ze had veel verhalen te vertellen dus het werd nog een leuke middag.

De jaarwisseling is aan ons voorbijgegaan. Het was zo stil in ons vakantiepark dat we al om 10 uur lagen te slapen. Door toch nog illegaal afgestoken vuurwerk werden we even wakker maar dat was het dan ook wel. Nieuwjaarsdag bracht ons 44 graden en 460 kilometer verder, dwars door uitgestorven mijnplaatsjes en de outback met mooie zoutmeren, naar de Wave Rock. Wat een vliegen weer! Gelukkig kwamen onze vliegnetjes weer van pas.

Via de graanschuur van West Australië, gedeeltelijk langs de “rabbit proof fence”(werelds langste afzetting voor konijnen, ruim 2300 kilometer lang en > 100 jaar oud) kwamen de volgende dag aan bij Toodyay, waar we verbleven in een mooi chalet bovenop de heuvels met uitzicht op schapenvelden, limoengaarden en alpaca’s in de buurt.

Laatste stop voor Perth was de Pinnancles; een kalksteen formatie. We dachten bijna dat we ruim 5.000 kilometer schadevrij hadden gereden in Australië, zonder een emu, wombat of kangeroo aan te rijden. Maar nee, de laatste dag viel er s’nachts een boomstam op de auto. Afgebroken spiegel en deuken als gevolg. De Aussie’s op het park die kwamen kijken riepen “no worries”, “no worries”. Nou, dat doen we nog wel een beetje totdat we het eigen risico dat we bij inleveren moesten betalen (zo’n 3000 euro) terug ontvangen van het boekingsbureau.

Onze Australië reis eindigde deze keer in Perth. Daar hebben we relatief weinig gedaan; musea, wandelen, beetje shoppen.

Gaan we Australië missen? Zeker wel de kangeroo’s , de outback, fantastische pie’s, goede musea (vaak gratis), schone openbare toiletten (in elke dorp!) en de ontzettend behulpzame en aardige Australiërs. Maar zeker niet de vliegen en soms extreme hitte.

We gaan het hierna rustiger aandoen in Thailand. Beetje vakantie vieren tijdens onze reis!

• 10 Januari 2013 - 08:29

Astrid:

Ppfff, wat een temperaturen: hopen dat Thailand wat beter te doen is. Karen zei net nog; "fijn om even wat te horen van jullie", we waren toch een beetje bezorgd met al die bosbranden.

Jullie hadden wel even op bezoek kunnen gaan bij mijn oom in Perth:-)...

Geniet van de rest van de reis; Time "flies"...zeker met al die vliegen in Australië...
    Groeten;
    Astrid

• 10 Januari 2013 - 11:08

Paassen:

hallo jack en kay,

fijn weer wat van jullie te horen.
    De temperaturen in australie zijn wel erg exrteem. we wensen jullie een relaxte vakantie in thailand.
    groetjes robert, monique en de kids.

• 10 Januari 2013 - 11:56

Marianne Pruis:

hoop dat jullie je geld terug krijgen van die schade. Pech.
    Grappig om te zien dat ze ook in Australie alpaca's hebben die ik doorgaans in Zuid Amerika plaats .
    Mooie natuurverschijnselen. Gelukkig geen bosbranden.
    veel plezier verder
    liefs
    Marianne

• 10 Januari 2013 - 12:00

Annemarieke:

Ha, het is lekker warm daar ;-) zo te zien zijn daar waar jullie zitten/waren niet zoveel bomen dat scheelt. Wel geweldig zo'n reis en wat een verschillende dingen zien jullie, elke week weer zo anders. Het is net een droom, straks zijn jullie weer hier en dan moet je die droom nog maar vaak opnieuw dromen!
    Liefs, Annemarieke

• 10 Januari 2013 - 23:15

Karen:

beetje warm, maar verder klinkt het wel heerlijk allemaal. Veel verschillende dingen die jullie doen en ook de foto's zijn leuk. Krijg steeds meer zin in onze reis.
    warme groeten vanuit een nog steeds nat NL
    Karen en Hans

• 11 Januari 2013 - 14:30

Kitty:

Wat een warm verhaal. Eerlijk gezegd, ik vind het schitterend allemaal maar ik begrijp het wel, beetje rustig aan gaan doen nu. Fijne vakantie! Kitty