De andere kant van Fiji - Reisverslag uit Lautoka, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu De andere kant van Fiji - Reisverslag uit Lautoka, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

De andere kant van Fiji

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

22 Oktober 2010 | Fiji, Lautoka

Behalve bounty stranden hebben we ook de andere kant van Fiji bezocht: de voormalige hoofdstad Leuvuka. Het leek alsof we daar in een tijdscapsule terecht waren gekomen met gebouwen van circa 1 tot 1,5 eeuw oud. We hebben van een bewaker van de plaatselijke tonijnfabriek een (niet bestaande) rondleiding gehad. Heel vriendelijk, we werden zelfs uitgenodigd bij hem thuis! S’avonds de lokale disco bezocht en kregen we aan de linkerkant een bloemetje in ons haar dat betekent dat je niet meer beschikbaar bent. In een nabijgelegen dorpje hebben we voor het eerst Kava gedronken. Een nationaal drankje gemaakt van een wortel en dat smaakt naar modder. Effect zou zijn dat je spieren verslappen maar na 3 kokosbowls voelden wij nog weinig.
Er diende zich alleen een medisch probleempje aan: Kay kreeg pijn onder 1 voet. Volgens jacq’s diagnose een likdoorn die op een zenuw drukte. De plaatselijke dokter wilde, zonder een echt onderzoek, antibioticum voorschrijven met ibuprofen ?!?! Uiteindelijk, na aandringen, kregen wij van het ziekenhuis een operatiemes mee en heeft Kay, met aanwijzing van Jacq, de likdoorn uit de voet gesneden. Probleem opgelost.
Vanavond gaan we terug in de tijd door over de datumgrens heen te vliegen. We vertrekken Fiji in de avond en komen na drie uur vliegen dezelfde dag in Samoa in de ochtend aan.

• 22 Oktober 2010 - 07:04

Yvette:

Haha.. wat maken jullie toch allemaal mee! Leuk hoor!!
    Hier in NL regen, wind en gister zelfs een beetje hagel. BAH!
    Ben benieuwd naar het volgende verslag..
    Gr vanuit een koud NL

• 22 Oktober 2010 - 15:56

Karen:

Dag allebei,

het is weer genieten van jullie verhalen, vooral die haaien klinken erg spannend.
    Geniet ervan, wij werken ondertussen gewoon door. :)
    Liefs Karen

• 26 Oktober 2010 - 09:56

Eline (collega Jacq):

Misschien is modder rugby een idee in het kader van teambuilding. Is in ieder geval low-budget en kan vanmiddag al uitgevoerd worden met alle regen die er aan komt.
    Grappig; de code met de bloem achter het oor.
    Groeten vanuit Haarlem.

• 29 Oktober 2010 - 12:25

Paulus:

Heey Kaytje en Jacky,

ziet er allemaal super uit. Dat van die haaien is cool zeg, maar zou ik je niet nadoen hahaha
    Spuer bedankt voor je mooie bloemen namens Marielle en mezelf. Erg attent en dat vanuit de andere kant van de wereled. Geniet nog verder van je reis samen.

Houdoeeeeeeee
    Paulus

• 29 Oktober 2010 - 13:21

Martin & Nel:

Hoi Kay en Jacky, klinkt helemaal geweldig allemaal, hopelijk voetproblemen geheel opgelost. Vandaag jullie kaart uit Fiji ontvangen, attent hoor. Wij gaan een paar dagen Barcelona bekijken, veel plezier verder.Liefs M&N