Veelzijdig Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Veelzijdig Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Veelzijdig Australie

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

11 November 2010 | Australië, Adelaide

Na bijna 4 weken bounty eilanden waren we blij verrast met een wereldstad als Sydney. Behalve het weer dan; het was echt koud met 17 graden! In 3 dagen tijd hebben we Sydney te voet doorkruist. Van schattige oude laagbouw huizen tot “de brug” en een rondleiding door het Operahuis. Heerlijk gegeten bij een Thais restaurant (veel Aziaten in Sydney en daardoor ook fantastisch Aziatisch eten. De “ozzies” zijn super aardig, hebben naamplaatjes met alleen hun voornaam, staan zelfs bij de bus netjes in de rij en zeggen veelvuldig “no worries”. Laatste avond in Sydney hebben we gegeten bij een collega van Kay. Hij woont op de 42ste verdieping met een geweldig uitzicht over Sydney.
Vanuit Sydney gingen we naar de Blue Mountains. Een, voor een groot deel, onherbergzaam gebied met zeldzame planten en dieren. Helaas zagen we de 1ste dag geen hand voor ogen; een behoorlijke mist en 13 graden! Even wilde we gaan shoppen voor warmere kleren. Met de trein zijn we naar Broken Hill gegaan (Outback). Onderweg zagen we Emu’s (een soort struisvogels) en Kangeroo’s, We hebben een auto gehuurd en hebben een mijn bezocht (onder de grond!) en een oud zilvermijnstadje. In de pub van het Silverton hotel hebben we *de test* gedaan. We mogen er niets over zeggen, behalve dat we gelachen hebben en zijn geslaagd voor de test.
Vandaag hebben we een Barossa wijntour gemaakt en hebben zo’n 18 wijnen geproefd, waaronder een port met een vleugje cognac. Echt verrukkelijk. We hebben iets ingeslagen want vanaf morgen gaan we voor 10 dagen met de auto toeren dus we kunnen wat extra bagage meenemen.

• 11 November 2010 - 13:05

JaapAns:

Super verslag. Mooie beelden, Ga zo door!

JaapAns

• 11 November 2010 - 13:06

Marianne:

klinkt allemaal heel relaxed daar in Australie.

• 11 November 2010 - 20:44

Paul Van Rees:

Ik heb heimwee!

• 15 November 2010 - 10:26

Monique En Fam:

jullie reis is zeker veelzijdig.
    we heben jullie kaartje
    ontvangen uit samoa
    bedankt. groetjes monique robert jeffrey en franklin

• 17 November 2010 - 13:53

Yvette:

Nou nou, maak ons maar jaloers.
    Kijk met bewondering naar jullie mooie foto's en interessant reisverslag. Geweldig hoor!!

• 17 November 2010 - 14:24

Eline:

Ik was weer even terug in Sydney. Wat vind ik het toch een fantastisch leuke stad.
    Jammer dat jullie de Blue Mountains niet goed gezien hebben. Ze hebben echt een blauwe waas.