Land van schapen, hobbits en stinkende geisers - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Land van schapen, hobbits en stinkende geisers - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Land van schapen, hobbits en stinkende geisers

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

05 December 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

De tweede nacht in Nieuw Zeeland werd Kay wakker van de stank. Hij dacht dat het Jacq’s schoenen waren. Of onze beide schoenen. Jacq dacht dat het een rottende muis was. Pas de volgende dag viel het kwartje toen we in het nabijgelegen geiserpark rondliepen. Het was de zwavellucht uit de geisers; dat stinkt als rottende eieren!
We hadden gedacht dat er in Nieuw Zeeland heel veel schapen zijn. Maar het valt een beetje tegen. Toch zijn er zo’n 33 miljoen schapen in Nieuw Zeeland. De wol levert minder op dan 20 jaar geleden, circa 1,80 euro per kilo. Een schaap levert 2x per jaar gemiddeld 5 kilo. We hebben we bij een schapenboerderij geslapen en, als echte toeristen, een schaapscheerdemonstratie bijgewoond.
Nieuw Zeeland heeft een bijzonder mooie natuur. Veel draait hier om adventures zoals skydiven, bungyjumpen en met een speedboot door de rivieren. Maar wij hebben het rustiger aan gedaan; kanoën in de Waganui rivier, wandelen in het vulkanen en geiserlandschap en vandaag zwemmen met zeehonden (in het wild). De zeehonden gaan vlak naast je zwemmen; erg leuk. Zo leuk dat we morgenochtend vroeg (5:30!) met wilde dolfijnen gaan zwemmen.

• 05 December 2010 - 13:40

P&M:

Fantastisch lijkt ons dat zwemmen tussen al die beesten. En dan kanoën over vele kilometers rivier. Uch, nu wordt het weer spannend na al die haaien.
    De natuur in Nieuw Zeeland is erg mooi maar dat hadden jullie natuurlijk in China ook al gezien. Het wordt tijd dat jullie er een boek over gaan schrijven. Kom je in Nederland ook nog eens op de TV.

Veel plezier JaapAns

• 06 December 2010 - 09:57

Eline:

Goh, wat mooi allemaal! Weer en bestemming om op het lijstje "vakantiewensen" te plaatsen.
    Groeten vanuit koud en glad Haarlem.

• 08 December 2010 - 16:49

Karen:

Zo te lezen gaat het jullie goed en wordt er weer volop genoten. Wij hebben net de Sint het land uitgezet en wachten de komst van de Kerstman af. Lekker koud hier.
    PS Jacq, JWS is vertrokken bij ons en wij hebben een echte interim directeur. Vertel je later wel meer.
    Liefs van Karen

• 12 December 2010 - 12:50

Fam.paassen:

Hallo jacq en kay,
    een goede stap dus om naar nieuw zeeland te gaan!
    hier heeft het al gesneeuwd en we zijn nu met de kinderen de kerstboom aan het opzetten.
    Veel plezier nog!
    groetjes robert, monique en kidz