Kangeroes, truckies en wineries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Kangeroes, truckies en wineries - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Kangeroes, truckies en wineries

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

25 November 2010 | Australië, Melbourne

De afgelopen 11 dagen hadden we een auto gehuurd om het zuiden van Australië te verkennen. We hebben erg veel beesten gezien; kangoeroes, koala’s, wallabies (een soort kleine kangoeroe), zeehonden, pinguïns en nog een hoop eigenaardige dieren. De kangoeroes zijn onze favoriet. Zo schattig! Helaas hebben we onderweg ook veel “road kills” gezien. Zelf hebben we gelukkig, na een noodstop, een wallabie op een meter na niet geraakt.
We hebben geslapen in een hutje op een schapenboerderij, een B&B met zeezicht, jeugdherbergen, bungalow met uitzicht op apalca’s (een soort lama’s), een zigeunerwagen en een Victoriaans hotel. Maar het leukste was wel onze “heritage cottage” uit 1867 met een grote veranda, open haard en kippen (+ verse eieren) in de achtertuin.
Naast de natuurwonders zoals de Great Ocean road, het bezoeken van kleinschalige “wineries” (we kregen de smaak van het wijnproeven te pakken!), was ons culturele hoogtepunt het bezoeken van het “Truckersfestival” met echte truckies (mannen met tattoos, bloten basten en gek op hun truck).
Na 3,5 week Australië vertrekken we morgen naar Nieuw Zeeland. Was in eerste instantie niet gepland dus we hebben wat warmere kleren moeten kopen; maar dat is gelukt (ook al was het hier gisteren 30 graden!).

• 25 November 2010 - 10:49

Marianne:

schattig die koala's en schitterend zo'n petrified forest. Goede reis naar nieuw zeeland.

• 25 November 2010 - 19:56

Dirk:

Die rups hebben we hier ook in het tuincentrum, noemen ze rotsplantje!
    Heb het goed samen en ik kan je vertellen dat in NZ ook heel veel wijn te proeven is.

• 25 November 2010 - 22:23

Joop:

Hé Kay, zit jij in je Golf toch ook wel eens met blote bast? :-))