Suva in de regen - Reisverslag uit Suva, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Suva in de regen - Reisverslag uit Suva, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Suva in de regen

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

14 Oktober 2010 | Fiji, Suva

Afgelopen vier maanden heeft het op veel plaatsen in Fiji niet geregend. Drie dorpen hebben een week lang kerkdiensten gehouden en gebeden om regen. Nou, de gebeden zijn verhoord want we hebben al ruim twee dagen aanhoudend regen en voorlopig is er nog geen zicht op zon. Gelukkig zijn we nu in Suva, de hoofdplaats van Fiji en is daar ook met regen nog wat te beleven. Naast een erg goed Japans restaurant hebben we gisteren in het Fiji museum de schoenzool van Thomas Baker bekeken. Hij is door kannibalen in Fiji opgegeten (1865) omdat hij een kam uit het haar van een stamhoofd trok. Alleen zijn schoenzool en botten zijn niet opgegeten.
Vandaag zijn we in de druilende regen naar de begraafplaats geweest. De helft van de Fijianen is Christen, de rest Hindoe en een kleine minderheid van 8% is moslim.
Leuk om reacties te lezen en te zien dat we al ruim 1300 pageviews hebben.

• 14 Oktober 2010 - 06:36

Minette :

hoi,

mooie foto's weer, jullie hebben regen!
    xxx bruine vaas

• 20 Oktober 2010 - 10:40

Eline (collega Jacq):

Sinds vandaag 20/10 volg ik jullie reisverslag. Helemaal leuk! En ik steek er ook nog wat van op; kannibalen eten niet met hun handen maar gebruiken een vork ;-). Het mes moest nog uitgevonden worden kennelijk, want anders was die schoen van Thomas ook in hun buikjes verdwenen.
    Groet vanuit Haarlem; Eline

• 09 December 2010 - 17:58

Jeffrey:

Nou, 33 miljoen schapen, dat is inderdaad erg weinig!!! Groetjes uit het land van 16 miljoen schapen.