Yasawa eilanden - Reisverslag uit Suva, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Yasawa eilanden - Reisverslag uit Suva, Fiji van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Yasawa eilanden

Door: jackyenkay

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

08 Oktober 2010 | Fiji, Suva

Na nog eens bijna tien uur vliegen vanuit Seoul zijn we aangekomen in Fiji. Door de jetlag waren we behoorlijk uit ons ritme; om drie uur ’s middags vielen we als een blok in slaap. De eerste dag zijn we ook niet verder geweest dan het zwembad bij ons guesthouse.
De Yasawa eilanden zijn de “bounty” eilanden van Fiji. Ons resort kijkt uit over de Blue Lagoon, de setting voor de films “Blue Lagoon” en “Castaway”. We hebben een sfeervolle boomhut met uitzicht op de lagoon, het eten is super goed en lekkere koele wijn.
Hier ook de eerste duik gemaakt met haaien. Na 20 minuten varen kwamen we in open zee bij een ondiepte (21 meter) . Er stond een sterke stroming en we hadden alleen niet al te effectieve snorkelvins gekregen. Gelukkig was er ook een lijn die we konden gebruiken om ons naar de bodem te trekken. Het voeren was spectaculair. Onderwater was een lijn gespannen waarachter we moesten blijven (neen geen kooi!). Uit een ton werd op vier meter afstand visafval op de bodem geleegd waarop veel vis af kwam. Direct zagen we witpunt en zwartpunt haaien van 2 meter. Na twintig minuten kwam ook een dikke grijze haai van 3,5 meter lengte en een halve meter doorsnede. Klinkt misschien eng maar was het zeker niet.
Fijianen zijn erg vriendelijk en vrolijk. Overal wordt muziek gemaakt. Als welkomstlied op het vliegveld en afscheidslied op de boot (zie filmpje).

• 09 Oktober 2010 - 08:16

Minette Van Andel:

Hoi Jacq en Kay,

wat spannend met die haaien en wat een heerlijke relaxte sfeer!

Hier schijnt het zonnetje ook!

veel liefs,

Minettte

• 10 Oktober 2010 - 20:00

Eric & Marleen:

Beste Kay en Jacq,

We wensen jullie veel reisplezier. Blauwe Fiji stranden, Australische icecreams en Thaise curry's...ingrediënten voor een fantastische tijd!
    Groet, Eric & Marleen

• 11 Oktober 2010 - 14:39

Yvette:

WAUW!!!!!

• 12 Oktober 2010 - 16:03

Marika:

Zwemmen /Duiken met haaien, dit klinkt toch echt heel gevaarlijk maar ook erg erg gaaf!

Geniet ze!

Liefs Marika

• 13 Oktober 2010 - 10:45

Dirk:

Ha Kay en Jaccq,

Ik ben ook naar de haaien gegaan met zware griep, koorts en dagen kotsplezier! Maar nu log ik in en ben ik weer blij met die vrolijke foto's van de gelakte teennagels van Kay in de hangmat. Graag wat detailfoto's van de tanden van de great white graag. Have fun!