Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

09 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Op internet hadden we gelezen dat een Brits paar een maand gevangenisstraf had gekregen omdat ze in een restaurant elkaar een zoen hadden gegeven. Dus niet zo gek dat we een bordje “niet zoenen” tegen kwamen in een groot shopping centrum (voor wie het na wil lezen: www.dubaifaqs.com/kissing-in-dubai.php). Maar dat er ook een bordjes zijn “Chewing gum is considered as Eating Violation” hadden we niet gedacht. Geen wonder dat ze hier niet zo vrolijk kijken als in Myanmar. Is het een cultuurverschil of maakt geld niet gelukkig?
Dubai is de stad met het hoogste gebouw van de wereld (Burj Kalifa, 828 meter), het grootste winkelcentrum en de politie heeft een luxe wagenpark met oa. Ferrari, Austin Martin, Lamborghini en op het nieuws net nieuw: een Bugatti Veyron. Wij vonden Dubai niet zo’n aantrekkelijke stad maar hebben wel leuke dingen gedaan: snorkelen in een kooi tussen duizenden vissen (waaronder haaien) in een groot aquarium in een winkelcentrum, knuffelen met pinguïns (erg leuk!) en ons verkleden als Arabieren.
Onze laatste dag in Dubai viel gedeeltelijk in het water. Het regent zelden in de woestijn, maar vandaag toevallig wel. Laten we nu net tickets hebben voor het hoogste gebouw op aarde. Helaas dus minder goed zicht. De speedboot toer langs de kust van Dubai werd afgelast wegens hoge golven. Gelukkig hadden we nog een jeep safari in de woestijn (bleek een hummer te zijn) en heeft Kay quad gereden. We hebben in ieder geval weer kunnen wennen aan het weer wat ons te wachten staat in Nederland!

• 09 Februari 2014 - 20:24

Kitty:

Als je niet mag zoenen ga je natuurlijk pinguïns knuffelen.

• 10 Februari 2014 - 08:50

Astrid:

Money makes the world go round he:-).....Maar jullie hebben wel in een Hummer gereden!
    Wen inderdaad maar aan de regen, geen sneeuw te bekennen nog!

Groeten!!!

• 10 Februari 2014 - 10:07

Monique:

hallo jacq en kay,

een hele cultuur shock en vele ervaringen rijker!
    groetjes

• 01 September 2015 - 11:56

Jan Geert:

Geldt niet voor de alle landen. Veel plezier!

Tags: Dubai