Bijzonder Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu Bijzonder Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Jacqueline & Kay - WaarBenJij.nu

Bijzonder Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Kay

04 Februari 2014 | Myanmar, Mandalay

Een greep uit onze afgelopen week:

• Een monnik die vraagt: wie is je favoriete voetballer en zelf antwoord “I’am crazy of van Persie”.
• Wandeling met een goochelende gids die 10 jaar in het rebellenleger van de minderheden arts is geweest.
• Een keer extra geen vlees gegeten want de keuken zag er bij nader inzien toch niet zo fris uit.
• In de “monastery of discipline” een monnik betrapt die aan het tekenen was i.p.v. studeren.
• Over de langste t,(1,2 kilometer) teakhouten voetgangersbrug gelopen, de U Bein’s Bridge.
• Een treinreis gemaakt met maar 2,5 uur vertraging (de vorige dag was er een treinstel van de rails gereden en was er 11 uur vertraging)
• De trein maakte een “picture stop” bij de Gokteik viaduct die je volgens onze reisbeschrijving om veiligheidsredenen niet mag fotograferen en daarnaast ging de spoorwegpolitie nog graag even poseren voor dezelfde brug.
• Koud gehad tijdens boottripje maar gelukkig trok de mist snel op.
• Gokkende mannen op straat terwijl op gokken een halfjaar celstraf staat. Uitleg van de gids; in town is het verboden en in village niet. Huh?!
• Veel rijke Chinezen gezien die hier flink geld verdienen door oa. jade, watermeloenen en teakhout te exporteren. Op een teakboom kappen staat 3 jaar. Maar met geld en de juiste connecties zijn kapvergunningen nog wel te koop.
• Lokale bus halfgevuld met allerlei goederen en onder onze voeten eierdozen.
• En een hoop blije en vriendelijke mensen ontmoet onderweg.

Helaas nog 1 dagje Myanmar en dan vliegen we via Bangkok naar Dubai. Daar blijven nog een aantal dagen. Iets totaal anders; dat staat vast!

• 04 Februari 2014 - 09:04

P&M:

Heel byzonder, je verhalen worden hier zeer gewaardeerd.
    Groetjes P&M

• 04 Februari 2014 - 13:56

Marianne :

prachtig al die voorbeelden van theorie en afwijkende praktijk.

lijkt me echt heel koud in die boot.

geniet ze en tot volgende week
    Marianne

• 05 Februari 2014 - 16:48

Minette:

Heel mooi en puur
    Ben benieuwd naar jullie cultuurshock straks in Dubai

Xxx Minette

• 06 Februari 2014 - 07:39

Kitty:

Haha, heerlijk allemaal, vooral als het niet in het plaatje past. In Nederland hadden we ook een mooie deze week:

Bisschop Tutu was in Amsterdam en sprak premier Rutte aan: "Meneer Rutte, bent u single? Dames, hoe kunt u dit laten gebeuren?"